Logga in

X

Blogg

Har du varit med om att få en reklampenna som slutar fungera efter några få tillfällen? Det är skillnad på penna och penna!

Varför är det viktigt att du väljer rätt penna med tryck av ditt företags varumärke

Man mäter mängden med bläck i antal löpmeter som bläcket räcker till. Många reklampennor har ett bläck som skall räcka ca 600 skrivmeter. Med rätt leverantör av penna så räcker bläcket från 1.000 skrivmeter till 2.000 skrivmeter. Ballograf garanterar upp till 8.000 skrivmeter! Det är som sagt skillnad på penna och penna, naturligtvis avspeglar det sig även på mottagaren av pennan hur väl den fungerar. Du kanske själv har reflekterat över detta någon gång när du fått en reklampenna?

Okej jag fattar, men det är fortfarande bara en penna!

Om du är med på noterna om vikten av att välja rätt penna så är livstiden på pennan minst 8 månader. Under de 8 månaderna exponeras den 3000 gånger och byter i snitt ägare 3 till 4 gånger. Det innebär att en penna som kostar 10:- har en exponeringskostnad på 0,3 öre, dvs en rekordlåg kontaktkostnad i jämförelse med andra reklammedier.
I slutändan handlar det ju ändå om att den potentiella slutkunden skall exponeras för just ditt företags logotyp så ofta som det bara är möjligt för att de vid nästa köpbeslut automatiskt skall komma att tänka på ditt företag framför andra.

Jag väljer en reklampenna med bra kvalitet

En penna med tryck av er logotyp som riskerar sluta fungera efter några få tillfällen förmedlar ingen bra känsla till mottagaren av pennan. Den känslan vill man inte bli förknippad med som varumärkesbyggare. Satsa därför på en penna med en bra kvalitet.

Besök oss på www.tryckochprofilprodukter.se/pennor och upptäck själv.

Reklampenna med tryck